2
1361-1365 гг. — Жалованная грамота
тверского великого князя Василия Михайловича и
удельных тверских князей Тверскому Отрочу
монастырю на податные льготы монастырским людям
Се милостыня князя великого Васильева
Михайловича и его братаничев, княжа Всеволожа,
княжа Михайлова, [14] княжа
Володимерова, княжа Андреева Олександровичев,
княжа Еремеева, княжа Семенова Костянтиновичев,
княжа Михайлова Васильевича, церкви святое
Богородицы Отрочью монастырю. Во имя святыя
троицы отца и сына и святого, Духа. Се мы раби
святые троица, князь 'великий Василей
Михайловичи и его братаничи князь Всеволод,
князь Михайло, князь Володимер, князь Андрей
(Александровичи, князь Еремей, князь Семен
Костянтиновичи, князь Михайло Васильевичи по
отца моего и нашего деда князя великого
Михайловым грамотам, бога деля и своего деля
спасенья, пожаловали есмы отца своего
архимандрита, кто ни будет у святое Богородици,
дали есмы сю милостыню церкви святое Богородици
Отрочью монастырю, на память преставльшимся от
сего житья роду шашему, а нам пребывающие в житьи
сем за вздоровие. Архимандриту святое Богородици
и игуменом тех монастырей, что тягнут к святой
Богородици Отрочью монастырю, Вскресенье за
Волгою, Богородица на Бору, Спас на Зьзех,
Воскресенье и Богородица на Шеше, Богородица на
Гостомле, и попом, и дьяконом, и дьяком, и
конархистом, и черньцем, и стороником, и всему
Церковному исполнению, и слугам монастырьским, и
ключником; и вольным людем, не надобе им
никоторая дань, ни ям, ни подвода, ни тамга, ни
осмьничее, ни иныи который пошлины к городу, ни к
волостем. Тако же и сиротам, кто имет седети на
земли святое Богородици Отрочья монастыря и тех
монастырев в нашей отчине, в Тферьских волостех и
в Кашиньских, по единому слову со отци своими с
владыкою Федором и со владыкою с Васильем,
пожаловали есмы тех сирот, не надобе им никоторая
дань, ни ям, ни подвода, ни тамга, ни осмничее, ни
сторожевое ни писчее, ни корм, ни медовое, ни иныи
который пошлины к городу ни к волости, ни служба,
ни дело княже ни дворьскии ни старосты ать их не
займают ни про что. Тако же и наместници наши и
волостели ать не въездят и не судят тех людий и не
всылают к ним ни по что; и данници наши, и ямьщици,
и писци, и пошлиньники, кто ни буди, ать не
въездят, ни всылают к монастырьским людем ни по
что. Про все те люди знают архимандрита службою и
подможеньем дому церковному святое Богородици. А
архимандриту монастырьским хлебом кормити
крилошан и черньцев, а преставлыпихея
архимандритов память их правити. А к тому кого
еще людий перезовет архимандрит из зарубежья во
отчину нашю, на землю святое Богородици, или кого
в городе посадит во Тфери и в Кашине, а тем по тому
же не емлют на них [15] ничего
же. А что ся учииет, или розбой, или душегубство,
или татьба, который суд ино будут межи
монастырьских людий, судит их и дворян дает
монастырьский тивун один; а нашим судьям не
надобе ничто; а смешаютьоя судом монастырьскии
люди с волостными людьми, судит монастырьский
тивун с посельским вместе с нашими судьями, а
прибыток им наполы, а дворян дает тот, на чьем
ищуть, и суд туто же, а на правду ездять обои. А
хотя коли повелим имати на тех, у кого будут
грамоты наши жаловальныи, на монастырьских
людех, ни тогды никто не емли ничего, по сей нашей
грамоте.
А. А. Э., т. I, № 5.
|